Dagelijks archief: dinsdag, 3 april, 2012

Speldenkussens

Katrien roept, en wij draaien 🙂 we zijn zo’n heerlijk volgzaam volkje, quilters,  en wat riep Katrien? Of we vandaag massaal onze speldenkussens wilden showen, en ik dacht “Ach, die 3 die ik heb, het is de moeite niet waard”, maar toen ik die drie ging halen, ontdekte ik er al snel nog meer, jeetje, ik ben rijker dat ik dacht! Helaas heb ik ze niet allemaal kunnen vinden, sommigen zitten ergens verstopt in tassen waarin WIP’s liggen, maar ik moet eigenlijk spreken over of PIB’s, projects in bags, want er zit weinig work in progress, in die tassen.
Photobucket
Dit uiltje gemaakt door Saskia (voor de kerst-bee van 2010) kan ik bv nergens vinden, opgegeten of weg gevlogen? Ik kijk naar Z&Z, maar die weten van niks, zeggen ze.
Van de 2 muizen kan ik er maar eentje vinden, de andere ligt ergens in een la of zo, naast de vlinder die ik ook nergens kan vinden.
Photobucket
Eens kijken of ik nog weet van wie ik wat heb gekregen: de ronde chocolatecake met froezelrand was van mijn secret santa, 2 jaar geleden, het geile muisje heb ik zelf gemaakt, net als het kleine kippetje ernaast en de grote kip erachter (op het quiltweekend in Elst gemaakt), de paspop heb ik van Miet gekregen, de ronde meerkleurige bal kreeg ik cadeau op het quiltweekend in België een paar jaar geleden, en die rechts vooraan ligt met borduurtjes was het ontbijtcadeautje van afgelopen jaar, door Berna gemaakt. De poes met krulstaart heb ik zelf gemaakt, hangt altijd aan mijn daglichtlamp bij mijn luie stoel, het paarse afvalzakje/speldenkussen heb ik ook zelf gemaakt, en het bruine vogeltje op rode bol kreeg ik van Miranda.
Photobucket
Deze (geen kussen maar toch laat ik hem zien) gebruik ik het meest, door mijn vader gemaakt van zelf gedraaid hout, met een ijzersterke magneet in het midden. Ik heb hem al bijna 40 jaar, denk ik.

Het is maar een bescheiden verzameling, valt in het niet vergeleken andere bloggende quilters.
Maar misschien hebben we binnenkort wel speldenkussen-gezinsuitbreiding
Photobucket
alleen vraag ik me af waar ze uit gaan komen, en hoe ze er uit zullen zien. Muisjes met aardbeiensmaak, niets voor Zipje en Zopje, die houden niet van fruitsmaak, maar misschien wel voor Brechje?

DPtjes update

Eerst even voor de bloggende mokkeltjes die geen slideshows kunnen zien (zoals bij een vorige blog), lees dit blogje even door voor de oplossing.

Misschien saai, alweer over de DPtjes (Dresden Plate-jes), ik heb er al -nou ja, ‘al’, tjongejonge poehee wat heb ik hard doorgewerkt- 6 klaar,
Photobucket
op de middenrondjes na natuurlijk, want nu zit ik daarover te dubben; welke kleur gaat het worden, want van de gebruikte stoffen gaat niet, daar is te weinig van over, snippertjes, en trouwens, het zou te rommelig worden; ik vind dat de harten van de DPtjes allemaal van dezelfde lap stof moeten komen. Maar welke lap stof? Nu heb ik deze 2 smaken in de aanbieding:
Photobucket
Perry suggereerde een rode, maar ik wil geen donut! (maar hij heeft vast wel weer gelijk, die rode met bloempje er in is wel erg mooi) Of zal ik er nog een nachtje over slapen, maar dan wel in een andere houding dan Zopje (of is het Zipje, jeetje, het zet wel erg vroeg in bij mij, nog geen 51…), want oooh, dat kan toch niet fijn liggen?
Photobucket
Dit is wel het ultieme bankhangen. 🙂