Dagelijks archief: dinsdag, 24 februari, 2009

even wat snels

Jullie kennen me onderhand, ik houd van snelle dingen, snel resultaat, snelle auto’s, snelle maaltijden, alleen seks mag lang duren, maar dat terzijde. In een  Australische patchwork& quilting (quilttijdschrift) stond een patroon Bridget Millar, ontworpen door Carolyn König. Geen idee uit welk jaar/maand dit patroon kwam, maar ik had er een kopietje van gemaakt en vond het gisteren terwijl ik mijn naaikamer aan het uitmesten was.

Met vierkantjes van 1½ inch, en vierkantjes van 3½ inch en stroken van 1½x 3½ inch wordt dit juweeltje gemaakt, zo leuk!N1 Lekker chainstitchen, schiet ook zo fijn op N2 en strijken en verder chainstitchen N3 en dan het stapeltje blokjes (3 inch in het vierkant) samenvoegen tot dit resultaat:Dsc07117

Ik heb geen idee hoe groot mijn quilt gaat worden, ik maak hem niet van scraps maar van een pakketje stof van Kona Bay Fabrics, serie Asia. Dus is de stof op dan is de quilt af, zo simpel. Het beige lapje is met poezenvoetstapjes van Robert Kaufman Whiskers& Tails screenprint D#360, en daat heb ik ook maar 1 meter van, dus spannend allemaal!

Die schreeuwerige fruitquilt heb ik even opgeborgen, deed zeer aan mijn ogen en die zal ik van de zomer misschien wel afmaken. De achtergrondjes voor de Girls  Day out quilt heb ik allemaal al gesneden, zitten per patroon keurig in een zakje, en vanmiddag of vanavond zal ik het eerste patroon er op tekenen. All in good time.

Ik baal trouwens nog van dat ik de laatste minuten van Dirty Sexy Money van gisteravond heb gemist; om onduidelijke redenen hield de recorder er mee op toen een reclameblok begon, en nou weet ik niet of ik veel heb gemist en ook niet hoe het af is gelopen. grrr.

Advertenties

detail quilten

a special request from a lady from Brasil (I’m blushing) and from England to show more detailed pictures of the stitchery blocks from the Gardener’s Journal quilt. I used a cotton the same colour as the fabric, did not use the BSR from the Bernina and freemotion-stitched in the ditches of the blocks, and then the outlines of the DMC-stitched embroideries and also inside the embroideries. I tried to echoquilt around the ladies, but that didn’t look good, and with little cobblestonequilting it would have taken me ages to finish and it also looked a bit messy to be honest.

I hope these photo’s are usefull; when opening them you can use the small black arrow next to the 100% to get an enlarged photo.

Detail1 Detail2 Detail3

Ik kreeg een verzoek van een dame uit Brazilië en Engeland om wat detailfoto’s te laten zien van het quiltwerk in de stitchery blokken, vandaar in het Engels.Ik heb katoen genomen in dezelfde kleur als de achtergrondstof en heb eerst uit de vrije hand in de ditch gestikt en toen zonder BSR rond de stitcheries zelf. Echoquilten of kiezelsteentjesquilten rond de dames vond ik niet mooi, dus dat heb ik weer snel uitgehaald.