likje hier, drupje daar

Nou was het een hele dag droog genoeg om te verven, was het weer te warm. Ik stond even buiten te kijken waar ik het beste kon beginnen en gelijk voelde ik de zon al bakken op mijn hoofd. Dus vanavond toen half nederland naar Italië-Nederland zat te kijken stond ik het fietsenhuisje1900_uur  -hier links- in de beits te zetten. En ik hoorde de buurtgenoten toeteren en schreeuwen en juichen als Oranje weer had gescoord, het ging wel erg lekker. Toen de wedstrijd klaar was moest ik ook stoppen, het werd te donker om het nog goed te zien en ik wilde niet te veel kliederen. Ik heb de dakrand helemaal gedaan en 1 zijkant waar de raampjes zitten (foto komt morgen), dat was wel het rotste stuk wat erg op hield. En dan te bedenken dat er 3 lagen op moeten!

Het is donkere beits, het staat niet verkeerd, ik bedoel, het blend mooi in met de haag en de bomen enzo. Alleen zag ik eruit als een hyena, met al die bruine vlekken in mijn haar en op mijn armen. Kon ook nergens de peut vinden, dus heb ik het met foetsie-vlek of zoiets gedaan, een potje vlekkenreiniger voor kleding bij de drogist gehaald jaren geleden; het  haalt verse verfvlekken uit kleren, en ’t rook ook naar peut, alleen kost zo’n flesje het tienvoudige.

Morgen komt -behalve mijn ouders- ook Kees, vriend van STM en kundig in het leggen van vlonders op regels. Hij herkende het houtwerk (deels kunststof) en was heel enthousiast om er morgen aan te beginnen; "dit is een mooi klusje Henk", zei hij tegen STM, die Henk heet. Kwam mooi uit.

Dus morgen krijgen jullie het huisje, de vlinder en de vlonder te zien. 3 vliegen in 1 klap.

0 gedachten over “likje hier, drupje daar