Dagelijks archief: donderdag, 24 april, 2008

Verborgen bronnen

Gisteravond zocht ik uit nieuwsgierigheid even op internet hoe een Hidden Wells quilt er ook al weer uit zag, Marion had geschreven dat die van haar bijna klaar was maar had nog geen foto om te showen; dat is net zoiets als een taart voor je neus zetten maar niet mogen proeven, of wat nu hier aan de hand is: ik ben aan het lijnen en in de bordenkast staat een doos chocolaatjes uit Brussel. Ik heb mezelf beloofd dat ik er zaterdag van mag proeven, en dan hoop ik dat iedereen ze lekker vind, anders blijven ze maar liggen -als ik me kan inhouden.

Maar goed, de Hidden Wells  quilt (leuke link) intrigeerde me zodanig dat ik vanmorgen in mijn lapjeskast dook en met 2 lappen aan de gang ben gegaan. Je kan het op 2 manieren doen volgens mij: stik stroken stof aan elkaar en ga dan snijden, of: pak stof die al uit verschillende stroken lijkt te zijn opgebouwd en ga snijden. En in het kader ‘waarom moeilijk doen als het makkelijk kan’ heb ik voor het laatste gekozen.

Hw1Deze was zo gesneden en op de designwall geplakt (dus niet gestikt nog) en je kan hem ook anders doen:Hw3 Van de linkerfoto heb ik de linkerrij blokjes gewoon naar rechts gehangen.

En een kwartier later hingHw2  deze er naast -daarom moest de linkerrij even naar rechts opschuiven-:Hw4

Hw5Hw6 

je hebt voor 2 grote blokken 4 identieke blokjes nodig. Nu ga ik kijken of ik deze 2 verschillende stoffen ook kan combineren, wie weet wordt het wel heel mooi. Het snijden is zo gedaan, het stikken zal wel opletten worden vanwege de schuine draadrichting van de randen.